Moet je rekening houden met je leeftijd als je kleding aanschaft?

ik heb een mooie pantalon gezien in een catalogus van de otto(geen reclame)art nr 482465
is zoiets geschikt voor 50 plusser?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode
1.8K
Ritsuka
11 jaar geleden
Gewoon kopen als jij het mooi vind
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad!
j5m
11 jaar geleden
Draag die dingen die jij mooi vind en niet die andere mooi vinden.
Je leeft maar een keer dus geniet er van.
En doe waar jij je goed bij voelt.

Het beste antwoord

troetroe, of true true ? :))

je leeftijd en kleding?
sommige oudere mensen en dan bedoel ik hier vrouwen, denken dat lang blond haar of überhaupt geblondeerd blond haar bij alle leeftijden past...
dat is dus niet zo.
als het al mooi is bij een jonge vrouw, dan wordt het toch minder als deze jonge vrouw minder jong wordt,

maar we hebben het over kleding.
helaas, ook met kleding moet je inderdaad aan je leeftijd denken.
een kennis van mij is 71 en denkt dat ze er goed uitziet met een legging en een tuniek bloes daarboven op.
deze vrouw zou een dame kunnen zijn, maar niet in een legging met een tuniek bloes... (haar man vindt het trouwens prachtig, ja een man, maar zij heeft thuis de broek aan!)
nee, dat had echt een pantalon, zelfs eventueel een spijkerbroek, moeten zijn, maar niet leggings!

het kan een kwestie van je nog jong voelen zijn, maar dat is geen excuus. ook veertigers begaan deze fout en kleden zich vaak te jong.

antwoord: ja, je moet rekening houden met je leeftijd als je kleding aanschaft.

Toegevoegd na 2 minuten:
kleine aanvulling: ook met de kilo´s moet je rekening houden en die gaan vaak hand in hand met de leeftijd...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Tuurlijk leeftijd is als zo oud je je voelt. Als jij het een mooie broek vindt en er graag in wil lopen heeft leeftijd er niks mee te maken. Je moet wel een beetje je kleding aanpassen: als je in kniekousen en lederhosenin rondloopt, zul je wel wat bekijks hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, je hoeft geen rekening te houden met leeftijd
als je pas 50 bent.

Als je met die broek bedoelt de s.Oliver chino
€ 69,99
dan is daar niks mee.
Zo opvallend is die niet.
Als die bij jouw figuur past en bij jouw smaak en bij
jouw budget, dan kan je die best kopen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zie gewoon een donkerblauwe broek, ik had iets heel anders verwacht en op een gewone donkerblauwe broek kan ik alleen maar zeggen: waarom zou dat niet kunnen?

Verder: ja ik vind wel dat je rekening moet houden met je leeftijd als je kleding aanschaft. Vrouwen die na hun veertigste nog steeds hotpants aan doen, naveltruitjes etc vind ik ronduit ordinair maar dan nog: je moet aantrekken waar je je prettig in voelt als je maar niet denkt dat de rest van de wereld dat mooi vindt.

Mocht het die broek niet zijn: zet dan even een directe link neer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+, ik vind ook dat je niet in een bloemetjesjurk hoeft te lopen, maar te bloot en strak moet je ook niet meer doen, hoe mooi je lijf ook nog is. Je kunt er op jouw manier toch sexy en charmant uitzien.
Leeftijd is het minst belangrijk, belangrijker is hoe je je voelt, wat je nog kunt en (misschien oppervlakkig) hoe zie je er uit.
Als je je jonger voelt dan je leeftijd, dan zul je je niet zo snel aangetrokken voelen tot degelijke schoenen of zo. Dan moeten ze misschien wel enigszins degelijk zijn (omdat je bijvoorbeeld echt niet meer op naaldhakken kunt lopen), maar dan wel in een leuke kleur of model. Als je er nog jonger uitziet, kan je vaak ook iets meer hebben.

Met betrekking tot de pantalon. Als je hem echt leuk vind, bestel hem, pas hem en als hij goed zit en leuk staat, dan kun je hem als 50 plusser nog prima hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alle kleding is geschikt voor 50+sers.
Wat jij draagt en leuk vindt bepaal jij namelijk geheel zelf en wat een ander ervan vindt is totaal niet belangrijk.
Dus nee, je hoeft geen rekening te houden met je leeftijd betreffende kleding.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Iedereen mag er natuurlijk zo bijlopen als hij zelf wil. Wel is het zo dat een strakke jeans en strak shirtje eerder bij een meid van 20 past, dan bij een vrouw van 50.

Je hoeft geen rekening te houden met je leeftijd, maar het is wel aan te raden.