Als je jonger bent dan 18 en je ouder geeft toestemming en gaat mee, mag je dan een tattoo?

We hebben heel veel meegemaakt afgelopen jaar en mijn weet al dat ik vanaf mn 12e tattoo artiest wil worden en een tattoo wil. Ondertussr ben ik 14 en er is weer vanalles gebeurd (teveel om uit te leggen) maar nou zei mijnmoeder dus als dit voorbij is, nemen wij een tattoo, maar wel een hele kleine. Dus ik ben 14, tegen die tijd misschien 15 en als je moeder nou mee gaat en toestemming geeft en erbij blijft, zou je dan een kleine tattoo mogen? Oja, is het dan ook mogelijk een Edelweiss te laten zetten? Want die is een groot gedeelte wit en ik hb ooit ergens gelezen dat je dat niet goed ziet? Alvast bij voorbaad dank voor het beantwoorden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode

Antwoorden (5)

Ik vind je (persoonlijk) te jong om zo'n keuze te maken. Als je het zeker weet, en goed over hebt nagedacht, kan je het doen. Er is altijd wel een tatoeëerder die dat wil doen, ook al mag dat niet. (Ik heb geen idee of het mag.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is geen antwoord hè?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt! Dit is geen antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jawel, de vraag was 'Als je jonger bent dan 18 en je ouder geeft toestemming en gaat mee, mag je dan een tattoo?' Mijn antwoord was 'Er is altijd wel een tatoeëerder die dat wil doen, ook al mag dat niet. '
Tieners voor een tatoeage moeten minimaal 16 jaar of ouder zijn. Dus je mag het zowiezo niet als je straks 15 bent

Toegevoegd na 36 seconden:
Vanaf 16 jaar tot 18 jaar moet je ouder of voogd meekomen voor toestemming voor tattoo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jawel, ik heb op google wel wat plaatjes gezien met edelweiss tattoo's met wit. Kijk zelf maar of je een paar leuke tussenziet en aan de tatoeëerder kan laten zien
Er zullen wel wat tattoo artiesten zijn die hem dan voor je willen zetten maar er zullen er ook zijn die je zullen weigeren. Dus even doorzoeken tot je iemand vindt die hem wel voor je wilt zetten.
Een Edelweiss zou dan wel kunnen, die gaat er ongeveer zo uit zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
voor een tattoo moet je minimaal 16 zijn, en dan moet je nog toestemming hebben. deze leeftijd is ingesteld omdat je huid daarvoor nog oprekt. als je op jonge leeftijd een tattoo laat zetten, en je groeit dan nog een beetje, rekt de tattoo mee en dat wordt heel lelijk.

over het design: een witte tattoo zal waarschijnlijk het mooist worden als deze omlijnd is met zwart. eventueel kun je er ook blaadjes achter zetten om hem meer op te laten vallen. als je alleen wit wilt gebruiken wordt het inderdaad niet heel goed zichtbaar als je zelf een blanke huid hebt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ voor de reden voor de minimum leeftijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar kan je huid je hele leven niet uitrekken??? (Misschien domme vraag?)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja klopt. je huis kan je hele leven blijven uitrekken, bijvoorbeeld als je aankomt, maar dat kun je zelf beïnvloeden. in de pubertijd maakt je lichaam de grootste verandering door in je leven. de groei die je doormaakt als je jong bent, kun je niet beïnvloeden, en komt bij iedereen voor. daarom wordt daar meer rekening meegehouden.
Leeftijdsgrens voor tatoeage

Het is verboden om een tatoeage aan te brengen bij kinderen onder de 12 jaar.

Bij jongeren van 12 tot 16 jaar mag alleen een tatoeage aangebracht worden met toestemming van de ouders. Er mag geen tatoeage worden aangebracht op het hoofd, de hals, de polsen of handen. De ouders moeten aanwezig zijn bij het laten zetten van de tatoeage.

Jongeren van 16 jaar en ouder mogen zelf bepalen of ze een tatoeage laten zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graag gedaan,dus je mag nu al met je moeder er bij. ;-)))