kun je als je zelf een gaatje gaat maken in je oor dat gewoon doen met een naald , van 'naald en draad' zeg maar ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
26.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ken mensen die dit zelf gedaan hebben.
Ik heb het zelf aan de juwelier overgelaten,ik ben niet zo dapper!

Antwoorden (7)

Ja dat kan. Zorg wel dat je naald ontsmet is door hem een tijdje in een vlam te houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja en het touwtje moet niet te dun zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry, heb op de verkeerde gedrukt. Een dik plus punt voor jou!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+Zo deden vrienden van me het ook altijd.
Nee, een naald is te dun voor een oorbel. Er bestaan speciale knopjes voor, het zijn kleine oorbellen met een scherpe naald. Ontsmet je oorlellen en wet op elke oor lel een stip zodat de oorbellen gelijk gaan hangen. Je moet de knopjes op de puntjes in brengen. Doe dat met een snelle krachtige beweging. Druk het goed aan. Daarna moet je ze 8 weken dragen, elke ochtend en avond bij de knopjes jodium of ander ontsmettings middel aan brengen en de knopjes even draaien. Na acht weken kan je andere oorbellen dragen. Maar begin niet gelijk met hangers

Toegevoegd na 1 minuut:
Als er toch een infectie plaats vind kan je het best naar de huisarts gaan

Toegevoegd na 4 minuten:
Maar het beste is om naar een juwelier te gaan die er gespecialiseerd in is

Toegevoegd na 4 uur:
Ja het kan wel maar ik raad het erg sterk af, als je het serieus kan plan bent
Om gaatjes te maken kan je het beste naar de juwelier gaan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor, kennis van me ook gedaan! Appeltje er achter en klaar!
Zoals al is aangegeven een stipje zetten.
Bij de drogist kun je ook een verdovingszalfje halen, anders werkt een ijsblokje ook prima!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dat kan, ik heb het zelf ook zo gedaan.
ik raad het je echter niet aan.
het deed gemeen zeer!
eens dat die naald erdoor is, moet ook je oorbel er nog in.
ik had m'n bekomst ervan, en heb mijn andere gaatjes bij de juwelier laten schieten.
dat beviel stukken beter.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja de juwelier is de beste oplossing
Ja, dat kan. Zoals al door anderen geopperd is, gebruik dan wel een steriele naald.

Echter, je kunt het schieten van gaatjes beter over laten aan iemand die er ervaring mee heeft. De deskundige heeft ervaring met het bepalen van de juiste plaats. Zeker als je bij beide oren gaatjes wil, is dit erg belangrijk. Je wilt de gaatjes immers bij beide oren wel op dezelfde plek hebben.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Ja dat kan. Mijn moeders tante heeft het ook bij haar gedaan toen ze nog klein was, met naald en draad dus.
Maar je moet wel opassen dat het niet gaat ontsteken.
Veel success!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jawel, maar je moet de naald ontsmetten en je moet jodiumzalf gebruiken. Ik heb toevallig wel eens een chirurg ontmoet die het wel als lucratieve bijverdienste had gedaan. Het is met de juiste apparatuur en goede jodiumzalf gemakkelijk bijverdienen.

Mijn vader heeft het overigens bij mijn zusjes ook met een naald en een kurk gedaan, maar ik vrees dat hij geen jodiumzalf heeft gebruikt.