Dat heeft met de snelheid van de afname van het pigment te maken.

Bij sommige mensen trekt het pigment heel snel terug, waardoor je uiteindelijk een witte haar overhoudt. Bij andere mensen gaat dat geleidelijk aan, je ziet dan een soort gelige gloed over haren.

Verder heeft de originele haarkleur ook invloed over hoe het eruit ziet. Een donker iemand die grijs wordt, ziet er altijd mooier uit, dan een blond iemand. Het contrast is dan minder groot.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij is het zo dat over het algemeen iedereen die grijs wordt in het begin een beetje peper en zout is. Naarmate de jaren verstrijken wordt het haar steeds witter. De duur van dat proces verschilt wel bij iedereen, net zoals dat de een vroeger grijs wordt dan de ander.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
BEHALVE dat dit proces bij iedereen anders verloopt, net zoals de één haar heeft dat mooi oplicht door veel zon en de ander er vaal uit gaat zien.

ECHTER: ik denk dat alleen mannen nog met redelijke kans "puur natuur" zijn hierin. Als je in de schappen ziet hoeveel kleurspoelingen en verven er zijn om grijs haar mooier te maken durf ik te gokken dat in ieder geval van de vrouwen er mogelijk heel wat hun grijs een extra boost geven. Dus wat je dan ziet als "mooi" heeft mogelijk een beetje hulp uit een pakje gehad
amigo