Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan het dat mijn benen zo jeuken als ik ze geschoren heb, en hoe kan ik dit verhelpen?

Ik heb al verschillende scheergels/schuim gebruikt en verschillende soorten scheermesjes. Het blijft toch jeuken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Mogelijk zit er iets in de scheergels of het schuim waar je niet tegen kunt. Ik heb een epileerapparaat, het is in het begin even wennen omdat het wat kriebelt en trekt (het epileren op zich), maar het werkt perfect. Meteen daarna insmeren met een bodylotion om ingegroeide haartjes en een droog velletje tegen te gaan, en 2 bent er voor de eerste ca. 5 weken vanaf! En wat terugkomt wordt ook steeds minder, dus kan het alleen maar aanraden.

Toegevoegd na 1 minuut:
..tegen te gaan, en je bent er voor de.....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik vermoed dat het komt door een droge huid en/of dode huidcellen en dat kan na het scheren erg gaan jeuken.

Scheer niet te vaak, anders gaat je huid echt irriteren. Zorg ervoor dat je huid goed gehydrateerd is, dus gebruik dagelijks een vochtinbrengende bodylotion.
Ik smeer mijn benen na het scheren in met baby-olie (zwitsal) en dat helpt mij heel goed!
Evt. kan je af en toe (niet te vaak!) scrubben om de dode huidcellen te verwijderen en om ingroeiende haartjes los te maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb ik allemaal al geprobeerd :(

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding