groeien je borsten nog door als je 20 bent?

ik heb ongelijke borsten en ik zou zooooo graag willen dat ze nog wat groeiden zodat ze gelijk werden...
maar ik ben al 20!!
is er nog hoop?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
14.4K

Het beste antwoord

Je borsten groenen en veranderen je hele leven, de hormoonschommelingen zogen voor het soms wel/soms niet vasthouden van vocht, maar ook zorgen de vrouwelijke geslachtshormonen voor een melkklier ontwikkeling die per dag kan verschillen.
Dan heb ik het nog niet eens gehad over zwangerschap en zogen, niet zelden houden vrouwen met juist kleine borsten daar mooie stevige borsten aan over.
Ook is het trainen van de pectoraalspier (ligt onder de borst) zorgt voor het opduwen van de borsten en een mooier aspect (borsten hangen dan veel minder.
Dus is er volop hoop.
Je bent niet al 20 , je bent nog maar 20!!

Toegevoegd na 13 uur:
In antwoord op de reactie,

De borsten bestaan niet alleen uit klier- en vetweefsel.
De pectoraalspier, die tussen borstkas en klier-/vetweefsel ligt kan door trainen flink versterkt worden en deze wordt daardoor dikker.
Bij verder gelijkblijvende klier-en vetweefsel en huid, zal de borst dus strakker gaan staan en in inhoud toenemen.

Bij vrouwelijke bodybuilders zie je wat er gebeurt als je deze spieren extreem traint, ik ga er vanuit dat er geen anabolen worden toegepast (wat helaas soms een illusie is).
Door deze spier dus te trainen verandert aspect en constitutie van de borsten in zijn geheel.
Het kan zelfs zijn dat mensen die bijvoorbeeld rechts zijn en daarmee enorm veel meer werk verzetten dan met links (of andersom) de borste daardoor ongelijk kunnen worden.
Het is dus niet juist te stellen dat de borst uitsluitend gevormd zijn door (de invloed van alleen) klier- en vetweefsel.
Zelfs is het zo dat bij borstvergroting de implantaten in/onder deze spier aangebracht worden.
Omdat je door training deze spier flink kan trainen kun je zo invloed op je borsten uitoefenen.
Ik wilde deze info aan vraagstelster niet onthouden.
Dit is GEEN duimzuigerij maar redelijk bekende informatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Borsten zijn grotendeels vetweefsel. Je hele volwassen leven veranderen borsten van vorm. Het is heel normaal dat borsten niet gelijk van vorm zijn. Helaas zal dat ook niet op termijn veranderen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou misschien door een zwangerschap, maar zoals in de pubertijd, denk ik niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals al vermeld heeft iedereen ongelijke borsten, de 1 meer dan de ander. Dit hangt af van de spieren die je gebruikt en aansterkt. Na je 20e kunnen ze nog groeien. Dit kan door aankomen, want in je borsten zit vet. En door de zwangerschap. Maar daarvan worden ze vaak ook weer heel wat kleiner. Ze zullen waarschijnlijk nooit helemaal gelijk worden maar na verloop van tijd (leeftijd en gewicht) zullen ze wel iets gelijker oogen. Altijd is nog een idee (als ze niet gelijk groeien) om een borstvergroting te laten doen in 1 borst. Die kunnen ze tegenwoordig net zo groot maken en een zelfde vorm geven als je andere borst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja iedereen zegt dat je tot je 23 kunt groeien later misschien ook wel. Maar zou best kunnn dat ze groeien heb er ervaring mee met me zus haar borsten groeiden 2 jaar geledn heel erg was ze 22. En daar naast groeien je borsten ook wanneer je zwanger word. Maar of ze ooit gelijk worden weet ik niet. Als je er zown last van hebt neem borstvergroten. Maar ieder meisjes heeft een grotere borst
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je aan de pil begint zullen ze sterk groeien. maar of ze gelijk worden is de grote vraag
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rond je achttiende stopt in het algemeen de borstgroei.
Je borsten zullen dan enkel nog groeien als je in gewicht bijkomt.
Ongelijke borsten komen vaak voor, hoor.