hoe komt het dat nagellak in het potje niet hard wordt en wanneer je het op je nagels doet wel hard wordt?

heb mij dit al altijd afgevraagd

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
1.2K

Het beste antwoord

In het potje kan het niet uitdrogen, op je nagels wel. Zodra je het hebt opgebracht op je nagels, verdampt het oplosmiddel uit de nagellak, waardoor er een harde laklaag overblijft.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Komt geen zuurstof bij
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
door de zuurstof die erbij komt. zet je potje nagellak maar eens open; is het ook zó hard!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het wordt hard doordat de lak droogt als die in de open lucht komt. Wanneer je het deksel niet op het potje zou doen werd de lak ook hard. Het komt niet doordat je het op je nagels smeert, maar door het verdampen van de vloeistof.
Amadea
13 jaar geleden
Geen zuurstof