Is een arts in een multidisciplinair team in een zorginstelling gehouden aan het beroepsgeheim?
GoeieVraag is onderdeel van Startpagina. Startpagina geeft al meer dan 20 jaar een overzicht van handmatig geselecteerde links van relevante en betrouwbare Nederlandse websites.
Startpagina is dé (op)startpagina om je zoektocht op internet te beginnen.
Op zoek naar meer informatie over een specifiek onderwerp? Neem een kijkje op de themapagina's van Startpagina.
GoeieVraag is onderdeel van Startpagina. Startpagina geeft al meer dan 20 jaar een overzicht van handmatig geselecteerde links van relevante en betrouwbare Nederlandse websites.Startpagina is dé (op)startpagina om je zoektocht op internet te beginnen.Op zoek naar meer informatie over een specifiek onderwerp? Neem een kijkje op de themapagina's van Startpagina.
Op deze pagina vind je alle vragen in de categorie Wetgeving. Vragen over politiek en overheid, verkiezingen en samenleving vind je in één van de gerelateerde subcategorieën.
Vrijdag zag ik op een site een hele mooie aanbieding van een telefoon+abonnement. In de advertentie stond dat de deadline tot 3 uur was, maar ik kon de telefoon/abonnement niet bestellen (ik kon alleen maar bekijken). Ik probeerde het bedrijf te bellen via de telefoon, maar ik kreeg geen gehoor. Dus stuurde ik na twee uur (tevergeefs) bellen maar een mail. Vandaag kreeg ik deze reactie: Deze speciale aanbieding van ons en Vodafone was op basis van ‘op = op’ en helaas is deze niet meer te bestellen. Om die reden kunnen wij geen nieuwe aanvragen meer aanmaken en u dit abonnement met toestel niet meer voor de eerder aangegeven prijs aanbieden. Mijn vraag luidt dan ook: Mag een bedrijf zomaar zeggen \'op=op\' wanneer dit niet in de advertentie zelf stond (ik zag het nergens staan) en de aanbieding een deadline heeft(in dit geval 3 uur vrijdag 30 maart). Ook zegt het bedrijf dat het product+abonnement op is, maar dit is niet het geval. Ze hebben de telefoon nog op voorraad en ook het abonnement wordt nog steeds aangeboden alleen nu met bijbetaling voor de mobiel (dus alleen de prijzen zijn veranderd).
Wie betaald de kosten van het de ambulance en wie betaald de kosten die in het ziekenhuis zijn gemaakt? Het zou logisch zijn dat je zelf deze kosten moet betalen omdat je zelf verantwoordelijk bent voor het innemen van de XTC, echter hoe weet een zorgverzekeraar dat je in het ziekenhuis hebt gelegen vanwege XTC gebruik, mag een ziekenhuis deze informatie doorgeven aan de zorgverzekeraar?
Ik heb niks gedaan hoor, en ik zal ik niks doen, maar ik vroeg het me gewoon af. Tot welk strafbaar feit wordt dit gerekend?
GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing