Wat is de reden dat voorgevallen zoals de apocalyps steeds 'uitgesteld' worden?

Wat in 2012 zou gebeuren gebeurt nu in een ander jaar. Zo gaat het bij mijn weten vaker met berekeningen over de ondergang van de aarde. Wat is de reden dat het steeds verschuift?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

De apocalyps wordt niet geplanned. Als die plaats vind is het onverwacht. Echter, door mensen die graag willen dat hij zo snel mogelijk komt, wordt telkens in oude literatuur gespeurt naar een moment dat eea fout zou kunnen gaan. Dus het alopen van een kalender of een raadsel door een oude wijze heer worden aangegrepen om het einde vn de wereld aan te duiden.

Je kan het beste je leven leiden en laten gebeuren wat er gebeurt.

Toegevoegd na 48 seconden:
De reden dat de datu telkens verschuift is dus dat de datum niet gebaseerd is op enigerlei van bewijs, maar op geruchten en stemmingmakerij
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Rekenfouten..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is voortschrijdend inzicht. Het komt op dit moment even heel slecht uit. Eerst een nieuw kabinet en de kilometerheffing. Dan zien we wel weer...
AWM
14 jaar geleden
De gedachte aan een apocalyps, een ondergang van de aarde, de wereld, komt voort uit de visioenen van Johannes op Patmos. Het is niet helemaal zeker dat dit dezelfde Johannes was die leerling van Jezus was.
In ieder geval, toen de Bijbelboeken werden gecanoniseerd, (er waren nog veel meer boeken die er niet in terecht zijn gekomen), heeft men de Openbaringen er ook in geplaatst.

Nu zijn er altijd mensen geweest, door heel de geschiedenis heen, die, bevangen door somberheid of negativisme of daarin opgevoed, hebben gezocht naar zekerheid over het vergaan van de wereld. Kwam als bij de Maya s voor.
Men meende dan die zekerheid te vinden in de Openbaringen.

Nu zijn getallen en jaartallen in de Bijbel overal van uitsluitend symbolische betekenis. Zoals"7 getal van de volmaaktheid 666, getal van het beest (drie maal bijna volmaakt is duivels). Die zelfde symboliek geldt ook voor het duizendjarig rijk, dat geen einde kent. Duizend is onnoemelijk veel.
Alle berekeningen over het einde slaan nergens op.

Het enige wat we zeker weten is dat alles ontstaat en alles vergaat. En dan is er wel weer een nieuw zonnestelsel of zo.
Mensen zijn maar muggen in de eeuwigheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voorspellingen over het einde der tijden worden al eeuwen gedaan en niemand heeft het tot nu toe goed gehad. Angst is vaak een reden om te gaan geloven in de Apocalyps, hoewel het vroeger ook een prachtige reden was om nog meer gelovige zieltjes te winnen. Als je nl. ging 'voorspellen' dat spoedig de Apocalyps zou komen, dan was de redenering dat veel mensen zich dan alsnog zouden gaan bekeren. Hou ook rekening met geldelijk gewin; vaak werd gezegd: werp al je aardse goederen van je af, die heb je niet nodig in het Koninkrijk Gods...en waar gingen die bezittingen dan naar toe? Juist...

Ook bij de Jehova Getuigen zie je dit gebeuren. De afgelopen eeuw is geloof ik al drie of vier keer het einde der tijden voorspeld. Tegenwoordig noemen ze volgens mij geen datum meer (ze hebben er uiteindelijk van geleerd...). Neem nou maar van mij aan (mijn voorspelling!) dat jij het einde der tijden niet mee zult maken, net zoals jouw kinderen en jouw kinds kinderen dit niet mee zullen maken....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Interpretatiefouten. Zoals je nu zegt bij 2012. Wie zegt dat de wereld ten onder gaat. Er wordt alleen gesproken over een overgangsperiode. Een verandering. Daar wordt nu al aan gewerkt.
Van het daadwerkelijke overgangspunt: 21/12/2012 zal je waarschijnlijk helemaal niets merken. Omdat die verandering heel subtiel zijn en al veel eerder zijn begonnen

Altijd wordt meteen gedacht aan die astroide die de planeet zal verwoesten. Voor wat betreft 2012, deze is al 25 jaar eerder begonnen. Daar zitten we nu middenin.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze willen gewoon boeken verkopen en hysterie kweken...Ze riepen namelijk in 1988 al dat de wereld zou vergaan volgens voorspellingen van Nostrdamus...Toen zou het weer gebeuren in 1999...Nu in 2012..
Er gebeurt gewoon niks..Hoe kan dat nou voorspelt worden..Het is geen kermis hier hoor..We leven gewoon op de aardbol..Word toch eens wakker allemaal..
Bronnen: