Welke bewegingen en versnellingen ondergaat een raket tijdens een maanreis en terug?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Een raket wordt gelanceerd, gaat in een baan om de aarde, wordt richting maan gestuurd, draait daar wat rondjes, wordt terug naar aarde gestuurd en land uiteindelijk op aarde.

Tijdens deze hele reis wordt versneld en afgeremd en zijn er periodes dat dit niet gebeurt. Op die momenten is alles in de raket gewichtloos. De heftigste versnelling is bij het opstijgen van en weer landen op aarde.

Een overzicht van wat er met de versnelling gebeurt gedurende de reis is te zien in het plaatje van NASA.