Hoe krijg je een pijp km's de grond in?

Bij geothermie komt een waterleiding tot op zo'n 2 km diepte om daar de hitte op te nemen voor verwarming van de huizen. Maar hoe wordt een dergelijke lang leiding zo diep gebracht?

4 maanden geleden
in: Techniek
2.6K
ronron1212
4 maanden geleden
Door te boren
ronron1212
4 maanden geleden
Dat doen ze bij olie ook.

Antwoorden (1)

Daar zijn speciale boormachines voor. Net zoals je naar olie of gas boort, kun je ook zoeken naar een bel warm water.
4 maanden geleden
erotisi
4 maanden geleden
Duidelijk filmpje maar hier gaat het niet over geothermie maar over grondwarmte dat veel minder diep gaat. Natuurlijk kan het proces dan gewoon wat langer zijn?!?
teusvh
4 maanden geleden
Ja, is gewoon een kwestie van dieper boren. En dan laten ze een dubbelwandige buis in het gat zakken.