Wat betekend micron als het gaat om filters?

Wij hebben op het werk een bepaalde filter nodig, dus we kijken oa op www.wiremeshes.eu aangezien je daar gaas en dus filters kan vinden. Echter lees ik er niets over micron, wat is micron? We zijn namelijk op zoek naar iets met 200 micron maar zelf heb ik er geen verstand van.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Techniek
13.9K

Antwoorden (1)

Een micrometer (officieus: micron of mu) is een lengtemaat uit het SI-stelsel. De maat heeft het symbool µm. Een micrometer is gelijk aan 10-6 meter, oftewel 0,000 001 meter, een miljoenste deel van een meter, of een duizendste deel van een millimeter.

Het is dus de maat van de grootte van de gaatjes in de filter. Hoe kleiner de gaatjes, hoe meer er als residu in je filter achterblijft.