Uitvinder David M. Smith vond in 1853 de wasknijper uit. Hij maakte twee gelijke delen en verbond deze met een voorgespannen veer. Door aan de achterzijde beide delen samen te knijpen opent de bek van de wasknijper en kun je iets tussen de houten delen klemmen.
De eerdere versie van de wasknijper is bedacht door Jeremie Victor Opdebec. Deze wasknijper was opgebouwd uit een stuk hout en had dus geen veer in het midden.
Toegevoegd op 16 november 2023 07:36: bron, afbeelding
Plaatje bij antwoord
SimonV
5 maanden geleden