Hoe komt het dat aardappelschrappers en zaagmessen zo lang scherp blijven?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Techniek

Antwoorden (1)

De keuze van het gebruikte staal is afgestemd op het bedoelde gebruik. De producten die men bewerkt met deze mesjes zijn niet van die aard dat staal vlug zal slijten.Temeer omdat er meestal een natuurlijke smering is door het vocht, en, misschein wel door bepaalde stoffen een polijstend effect heeft.