als je het filmpje tot het eind bekijkt, zie je dat de bediening voor de stoelen aan de zijkant van de baan zit. Er loopt namelijk een dubbele rail.
1 voor de karretjes op de baan te houden, en 1 voor het kantelen van de stoelen.
Kijk maar eens goed bij 1.58 van het filmpje.
Daar zie je de stang die zorgt voor de beweging, die zit met wielen aan de buitenste rail vast.

Bijv: Rijdt je karretje op een recht stuk baan en de buitenste rail varieert in hoogte, draaien de stoelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een nokgeleidingsysteem wordt dit ook wel genoemd. Een nok(rol) loopt tegen een plaat waardoor de karretjes d.m.v. een mechaniek worden gekanteld.