Antoni van Leeuwenhoek, uitvinder van de microscoop:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Antoni_van_Leeuwenhoek

Echt uit de 16e eeuw: Simon Stevin:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Simon_Stevin

heeft o.a. ons notensysteem bijgeschaafd, door ze de frequentie niet helemaal zuiver te dubbelen, maar ze allemaal een beetje vals te maken, maar dat ze in het totaal ZUIVER klinken!

(weliswaar Vlaams van geboorte, maar dat luisterde toen niet zo nauw; de eerste Universiteit in den NL was ook die van Leuven en niet die van Leiden wat men aldaar maar wenst te ontkennen!)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat wil je nou met die Antoni uit de zeventiende eeuw eigenlijk zeggen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Simon Stevin verbeterde onder meer de watermolen en ontwierp de zeilwagen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
O, ik zie het vraagsteller heeft het over 'ongeveer' :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Leeuwenhoek is half zeventiende half achttiende eeuw!
De 16e eeuw duurde tot het jaar 1600, dus als je iemand van voor dat jaar zoek, dan heb ik voor je Carolus Clusius: geboren in Vlaanderen (wat toen bij de Nederlanden hoorde) Hij speelde een grote rol bij de verspreiding van de aardappel en tulp in Europa en was een tijd professor in Leiden en verantwoordelijk voor de Hortus (tuinen) aldaar. Door zijn werk werd Nederland een zeer belangrijk tulpenland (ons symbool in het buitenland) en hebben we hier in de 17e eeuw nog de Tulpenbollengekte (speculaties met heel veel geld) gehad.