Het lijkt mij op idd een zweep waarmee zelfkastijding kan worden toegepast. Dit word vooral gedaan door monniken van de katholieke kerk.

Toegevoegd na 40 minuten:
Het heet in dat geval een gesel.
Zelfkastijding is het zichzelf pijn doen. Dit wordt vaak gedaan uit religieuze overtuiging.

De Rooms-katholieke Kerk kent onder andere de Cilice; dit is een van band van metalen ringen, voorzien van haakjes die naar binnen gekeerd zijn. Deze band wordt om het bovenbeen gedaan en veroorzaakt pijn. Deze pijn is een soort boetedoening voor de kruisiging van Jezus. In de film the Da Vinci Code gebruiken de volgers van Opus Dei de gesel ook om zichzelf op de rug te kastijden, al is dit in de werkelijkheid niet het geval.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vind je het goed dan je een min krijgt voor dit antwoord...
vooral voor de laatste zin..
als jij een antwoord geeft en je weet vooral te melden dat het "vooral " door monniken werd gedaan, moet je er op zijn minst een bron bij vermelden waarin dat terug te lezen is...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
idd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij deze...gaan we de minnen dan compenseren?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik vind het een redelijk antwoord.
Waarom sommige lui zichzelf slaan is me een raadsel, er zijn vast wel mensen te vinden die het veel beter kunnen ;)