Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Onbewust dingen typen?

Mensen zeggen vaker dingen onbewust (oeps, dat floepte er zomaar uit). Kan het ook zo zijn dat mensen dingen onbewust typen?

Ik zou zeggen dat deze twee acties compleet verschillen van elkaar (spraak versus het aansturen van de handen/ogen). Toch lees ik af en toe een gesprek terug en dan denk ik, huh, heb ik dat getypt? Hoe zit dat?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
764

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Jij doelt hier op automatisch schrijven, neem ik aan enerzijds.

Typen en spreken zijn twee vormen van één iets, namelijk communicatie...

Automatisch schrijven/schilderen/dansen enz enz is niet onbewust in die zin dat de persoon die dat doet niet weet wat hij doet, zo is het niet, met automatisch schrijven is de doener er niet. Er wordt geschreven, er wordt geschilderd, er wordt gedanst... Niet onbewust, maar onbepersoneerd (om maar eens een woord te bedenken dat niet bestaat, maar wel meteen begrepen wordt)

Iets eruit floepen, wil alleen maar zeggen dat je weinig weerstand bood aan dat wat er in je bewoog (dat zijn dan gedachten)... En dan is het eruit voordat je de rem erop kon gooien... Dat is wel onbewust gedaan...

dank je...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Oh ja, gebeurt mij regelmatig.
Ik ben vrouw, dus wij kunnen meerdere dingen tegelijk. Ik type dus wel eens terwijl ik ondertussen een gesprek aan het voeren ben met een collega en dan lees ik later mijn spul terug en dan zijn het de kromste zinnen die je maar kunt bedenken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja haha zovaak ik betrap me er iedere keer op. Dan zit ik op msn en mijn moeder vraagt dan of ik vuile was heb, dan typ ik op msn naar mijn vriendin: ja die broek daar.
haha :'D
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoezo MSN-verslaafd :)
achterd eniu hlahyugf hhjhuu sder jufh fkde idre asf.

oh typde ik dat?!? ;-P
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik ben nogal een multitasker; behalve wanneer mijn vriend zijn mond opendoet en een heel l*lverhaal aan het vertellen is. Hij is zo'n kletskous dat ik op het laatst in plaats van gewoon normaal doortyp, ik haast ga opschrijven wat hij allemaal verteld. Onbewust.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding