Dromen kan een van de meest fantastische ervaringen zijn die we mee kunnen maken. Maar ook een van de meest enge momenten. Een droom kan ook een opdracht zijn, waarin van je verwacht wordt iets op te lossen. Soms is dat zo heftig dat je de hele nacht in je slaap ligt te piekeren en s'morgens moe wakker wordt. Dus ,ja, je kan gedachte dromen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
En van wie komen die opdrachten dan?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Daar ben je de hele nacht zo bezig mee geweest dat je dat s'morgens niet meer weet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
IK zou het niet weten Berry, Maar ik heb het er vaak druk mee.

Andere antwoorden (9)

Zijn je gedachtes niet je dromen, dat lijkt mij tenminste zo.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het lijkt mij dat al je gedachtes van overdag verwerkt worden tot dromen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja.
Je kunt alles dromen.
Soms moet ik mezelf 's morgens hardhandig uitleggen dat het 2009 is, dat ik niet meer op school zit, en dat wat mijn hoofd vult, niet de realiteit is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
neen ,ik ben het wel eens dat dromen een vorm van herschikken is, zoalsop een harde schijf. Het overbodige wissen en terug ordenen van het essentiële.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit kan absoluut. Dit word ook weleens betiteld als bewust dromen...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik geloof ook dat je dromen "ordeningen" van allemaal indrukken die je overdag opdoet zijn. Soms merk je dat ook in je droom: gebeurtenissen worden gecombineerd tot een droom (dat zijn meestal hele rare dromen). Je dromen zijn dus je gedachten.

Er zijn echter ook mensen die geloven dat dromen de toekomst laten zien, of dat ze boodschappen van god doorgeven. Dit is volgens mij gewoon toeval:
je droomt dat je een gevecht wint, en vervolgens doe je dat. Je kan denken dat het toeval is, maar ook dat het je ingegeven is!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
maartje,2 jaar geleden droomde ik dat ik met mijn zoon in Australie was ,het was er warm en de zon scheen erg fel. Raar genoeg was de rest van zijn gezin er niet bij. Deze droom herhaalde zich steeds. 1 jaar later viel het gezin uit elkaar door echtscheiding.3 weken geleden was ik met mijn zoon in Australie(zonder zijn gezin) en stond ik op de plaats van mijn droom, in de felle zon, het was er warm en met hem alleen! Exact zoals in mijn droom! Gewoon toeval is hier onmogelijk. groeten.
Waarom weet je dat van jezelf niet? Heel raar... Dus aangaande je vraag kan ik voor jou antwoorden dat jij dus niet in gedachten droomt, anders wist je het wel en hoefde je deze vraag niet te stellen.

Er zijn wel degelijk gedachten, maar er is geen eigenaar van die gedachten en als de eigenaar (geen IK dus) er niet is, is er ook nooit een probleem met dromen an sich. Het is zo dat als je de processen van wakker worden te snel doorloopt flarden (meer of minder) van de laatste droom nog in het bewustzijn rondspoken, die worden dan vervolgens van taal en interpretatie voorzien en pas dan komt er angst of andere emoties aan te pas...
Neem het niet van mij aan, en onderzoek zelf hoe dat allemaal in zijn werk gaat...

succes met je zoektocht...

dank je
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Noemen ze dit niet gewoon "dagdromen" ? Dan ben je even niet bewust aan het denken.. maar je slaapt ook niet, terwijl er wel allerlei gedachten en beelden door je hoofd gaan..net als bij gewone dromen.

Sowieso ervaar ik in gewone dromen ook dat ik denk. Ik redeneer in mijn dromen..alleen het grappige is dat ik heel vreemd kan redeneren in mijn dromen. Dingen die totaal niet logisch zijn, zijn in mijn dromen volkomen plausibel.. daar moet ik wel eens erg om lachen als ik wakker ben.
Het leek zo logisch...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Volgens mij zijn dromen uitingen van gedachten die je bezig houden