Heeft iedereen hoogtevrees?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vind iedereen spruiten vies?
Is iedereen bang voor spinnen? Vreemde vraag hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
HoogtePiet niet! =)

Het beste antwoord

Iedereen heeft in een bepaalde
mate last van hoogtevrees. Een
onderzoek met kruipende peuters
illustreert dit. Men nam een
grote glazen kubus. De bovenkant
werd voor de helft met papier
afgeplakt. Op dit afgeplakte deel
zetten de onderzoekers een
peuter. Achter de onafgeplakte,
doorzichtige kant stond de
moeder om de peuter te lokken.
Maar geen van de kinderen
waagde zich op het glazen deel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Nee niet iedereen wel veel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, maar als men bijv op een berg staat met de fiets.Dan moet er worden bedenken hoe je daar van komt. En als je weet hoe je er van af moet dan is het ook vaak dat je angsten moet overwinnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat iedereen hoogte vrees heeft maar sommigen hebben het in eenkeer overwonnen en anderen doen daar wat langer over of nooit.

Toegevoegd na 7 minuten:
Hier nog een website, meschien heb je er wat aan(heb hem bij bron gezet) (ik zat volgens dit onderzoek wel in de buurt)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoogtevrees is een heel logische angst: het is gevaarlijk omdat je van grote hoogte flink kunt vallen. Het heeft dus een nut voor het overleven en het is een waarschuwing. Als je overdreven bang bent van hoogtes, is het pas een probleem.
Waarschijnlijk is het echt compleet onverschillig blijven bij grote hoogten heel erg zeldzaam, tenzij je Superman bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een klein beetje hoogtevrees, niet om het vallen of de grond raken, ik weet eigenlijk niet waarom.
Maar het is bij mij niet zo erg; de drang om op grote hoogtes tóch naar beneden te kijken en de kick is te groot!
Ik ben wel degelijk bang, maar denk dat dat ook goed is. Als je alles zonder angst doet, word je onbezonnen en breng je jezelf (en anderen) in gevaar.
Eigenlijk heeft iedereen in min of meerdere mate angst voor hoogten, maar wanneer dit heel erg wordt, spreekt je van acrofobie, beter bekend als hoogtevrees. Acrofobie heeft veel gemeen met bathofobie, de vrees voor diepten. Beide fobieën houden verband met de vrees om te vallen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoogtevrees is een angst die tussen de oren zit en waar niet iedereen last van heeft. Het is de angst om naar beneden te vallen, vooral van grote hoogte. Het is niet verkeerd om een beetje hoogtevrees te hebben.
Het is ook een waarschuwingsmechanisme: pas op, kijk uit, wees hier voorzichtig.
Maar het is pas een probleem als het ernstig is. Dan wordt het een fobie. Als je bijv. niet uit het raam durft te kijken op een flat op de 2e etage.

Hier lees je er meer over:

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/diversen/32874-hoe-kom-je-van-hoogtevrees-af.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van nature heeft iedereen hoogte vrees.
De mens hoort niet op het dak of in hoge bomen.
De angst hiervoor is een signaal, dat het gevaarlijk is en je het niet moet doen.
Echter we kunnen onze eigen angsten overtroeven, door er heel nuchter over te denken en het zover weg drukken dat we geen hoogtevrees meer voelen.
Maar denk nu niet dat je het dan helemaal kwijt bent, het kan op ieder ogenblik plotseling weer terug komen en wel zo erg, dat de brandweer je van het dak of uit de boom moet halen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dat hangt gewoon van erfelijke informatie af. Je genen dus, als je dat gen van je vader of moeder meekrijgt heb jij het ook
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee, niet iedereen heeft hoogtevrees. bij sommige mensen is het ook nooit vastgesteld
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het in ieder geval wel. Maar het stoort me niets. Want ik woon in een vlak land. Dus heb ik er totaal geen last van. Ik ga gewoon geen kerktoren in.

Vliegtuig vind ik weer niet eng. Dat is wel t rare eraan

Ben wel eens in de bergen geweest en vind het autorijden daar een ramp, terwijl ik niet eens zelf rijd.

maar die enge afgronden vind ik maar niks.

Dofa
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij de bouw van de wolkenkrabbers in New York hebben veel Indianen gewerkt. Men zegt omdat zij geen last hadden van hoogtevrees.

Toegevoegd na 3 minuten:
En als ze wel angst hadden, dan gingen ze daar beter mee om.