Sinds wanneer is de opleiding psychologie aan de universiteit in Nederland verkort van zes jaar naar vier jaar?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Vanaf september 2003 is het bachelor-master systeem ingevoerd op Nederlandse universiteiten. Het gevolg hiervan is dat de opleiding psychologie voortaan uit twee delen bestaat: een bachelor-deel van 3 jaar en een master-deel van 1 of 2 jaar (afhankelijk van de richting die je dan kiest).

Met de studie wordt je psycholoog en geen psychiater, daarvoor moet je namelijk arts zijn. Hiervoor moet je geneeskunde studeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de jaren 90 was de duur van de studie 4 jaar. Nooit geweten dat het ooit 6 jaar heeft geduurd.... Mensen die als geregistreerd psycholoog aan de slag wilde moesten wel een extra studie doen.