Door af te wegen wat de voor en de nadelen zijn.
Vaak geeft de conclusie daarvan je inzicht of je iets wel of niet wilt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Door de dingen die je niet wilt, absoluut niet te doen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door ervaringen met wat je niet wilt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sommige mensen weten van jongs af aan wat ze willen. Ze lijken geboren te zijn met de gedachte dat ze het een of ander willen bereiken.

Voor andere mensen ligt het moeilijker. Ze lijken overal een beetje goed in te zijn, ze lijken alles een beetje leuk te vinden, maar niets is er wat er tussenuit springt.

Aangezien er voor iedereen wel talenten klaar liggen, is het een kwestie om er naar te gaan zoeken. Je kunt professionele tests laten doen met waar jouw passie ligt of waar jij goed in bent.

Je kunt verschillende hobbies en sporten gaan uitproberen om te kijken waar jouw interesse ligt en waar jij goed in bent.

Kijk naar jezelf, naar je karakter; waar haal jij voldoening uit? Waar zou jij tevreden mee zijn om aan terug te denken als je oud bent?

Zoeken, zoeken, zoeken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door te beseffen hoe 'goed' dit voelt, als je er mee bezig bent, hoe tevreden en voldaan je bent, als je klaar bent, en erop terugkijkt hoe goed het voelde terwijl je ermee bezig was.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eerst alles afstrepen wat je niet wilt, en daarna in volgorde van belangrijkheid de rest overwegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'Als ik meteen weet wat ik wil, doe ik dat, zelfs als dat niet verstandig lijkt... Weet ik het niet, dan verzamel ik relevante informatie en laat ik het daarna even rusten. Denk ik er later weer aan, dan weet ik het vaak wel; het onbewuste heeft dan het werk gedaan.'
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door je contact met je gevoel en met je intuïtie te ontwikkelen, en dat doe je door er er vaak naar te luisteren.
(wel altijd met gezond verstand natuurlijk, jij blijft de baas, en een goede baas luistert, overweegt en beslist).

Een antwoord forceren kan door bijvoorbeeld met een dobbelsteen te werken.
Bijvoorbeeld even ogen zijn ja en oneven zijn nee. Gooi en houd je aan de uitkomst. Mocht die nou niet zijn wat je eigenlijk wilt, dan voel je toch enige tegenzin om dat te doen en dan weet je dus wat je wel wilt.
Je moet om je gevoel te laten opspelen wel echt even aan de uitkomst vasthouden, er helemaal voor gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe kan het nu zijn, dat je dat NIET weet... Dan ben je toch levensonbekwaam...

En sterker nog, je weet als iets goed is, want dan voelt het goed... En je weet of iets niet goed is, want dan voelt het slecht...

Maar je weet altijd wat je wilt... En als je daar niet bij mag, leen dan een kinesioloog...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
door alle voor en tegens op een rij te zetten op papier als de voordelen overstijgen ...dan weet je wat je wil.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedereen weet wat hij wil maar het gedoe om het te bereiken niet altijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon je weet het gewoon.!
Het komt van af,
ff denken, en dan weetje het.
So simpel is dat.
I.v.m denken en actie ondernemen, dan weetje het wat je wilt...