Waar haalt je lichaam de atomen vandaan om te groeien?

Volgens de wet van behoud van atomen kan je geen atomen scheppen of vernietigen. Maar als je van baby tot een volwassene groeit zitten er toch veel meer atomen in je lichaam. waar komen deze atomen dan zo plotseling vandaan?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Erna55
8 jaar geleden
Daarom moeten kinderen eten.
gvrox
8 jaar geleden
Eet en drink jij nooit wat ?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wet van behoud van atomen? Die bestaat niet. Door kernfusie maken watersof atomen helium atomen, is minder. Door kernsplitsing wordt een zwaar atoom opgesplitst in kleinere.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@mullog Ik denk dat hij de Wet van Lavoisier bedoeld. dat betekend dat de massa aan het begin van een reactie gelijk moet zijn na de reactie. Want er kan niet zo opeens een atoom verdwijnen

Antwoorden (1)

Je eet, je drinkt, je ademt. Atomen zat die je lichaam in gaan.