Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je beton kapot maken?

Ik wil misschien geld in bijvoorbeeld pvc buisjes doen en die in beton laten storten in een klein vierkant maar nu twijfelen me vriendinnen en zijn bang dat ze het niet kapot krijgt. Kun je het kapot krijgen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
4.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Ja, met flink wat geweld. Moker en koudbetel, dat niveau.
Beton wordt eigenlijk gemaakt om NIET stuk te gaan, als stukgaan juist de bedoeling is kun je beter gips gebruiken, of klei.
Daar is nog wat leuks van te knutselen ook, als het om een surprise-achtig kadootje gaat. ?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
sorry kan niet als goed antwoordt markeren maar goed antwoord
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nice, thanks!
Ritsuka
9 jaar geleden
ja, gips of klei lijkt mij beter.
of in een PVC buis met stroop doen, ook leuk
Ja, je kunt beton kapot krijgen, maar wel met grof geweld zoals een betonhamer.
Sterkte is ook afhankelijk van welk soort beton je gebruikt en hoe groot het is en of je er draadijzer in verwerkt (zie link in bron).
Denk eraan dat bij het kapotmaken van het beton de buisjes met geld dan ook kapot gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Beton is eigenlijk gemaakt om tegen duwkrachten te kunnen. Daarom zijn sommige wegen gemaakt van asfaltbeton; om ervoor te zorgen dat zware wagens er ook op kunnen rijden.

Beton kan zeker stukgemaakt worden, omdat het niet tegen trekkrachten kan. Maar in jouw geval zou ik geen beton gebruiken. Klei of papier mache is beter volgens mij.

P.S. Als je al eens van gewapend beton gehoord hebt: Dat is beton met ijzeren staven in, specifiek bedoelt om de trekkrachten op te vangen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
als je maar hard genoeg slaat
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding