hallo,

ik weet dat je wiet en hasj kan vaporiseren, en daar heb je speciale vaporizers voor, het verhit de wiet tot een bepaalde graden, zo dat het niet verbrand, daardoor verdampen de thc deeltjes en dat adem je dan in, dan heb je alleen de werkzame deeltjes zonder de verbrandde deeltjes.
dit is mijn leken uitleg, ik neem aan dat er nog meer te verdampen is, eucalyptus mischien? dat weten andere mensen vast beter...
doegg
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nicotine is hygroscopisch, het lost dus op in water.
Het kookpunt ligt bij 246 graden Celsius.
Als je het mengsel opwarmt zul je dus eerst al het water moeten verdampen aleer de temperatuur hoog genoeg kan worden om nicotine in damp om te zetten, al zal een klein deel altijd eerder ontwijken. Vloeistoffen verdampen ook onder hun kookpunt.

Toegevoegd na 2 minuten:
Een water/nicotine mengsel laat zich natuurlijk bij kamertemperatuur wel prima verstuiven met een parfumverstuiver o.i.d.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vaporiseren is niets meer dan gecontroleerd verwarmen, het liefst zonder vlam. Het principe berust op het feit dat je de stoffen die je wilt inhaleren tot het kookpunt brengt. Dan verdampen ze en de rest van het materiaal blijft achter.
!!!!!
Het volgde is een slecht plan. Als je echt per se wilt experimenteren moet je maar eens een nicotinepleister op doen en dan weet je wat ik bedoel.
!!!!!
ALS je tabak in een vaporisor doet kun je waarschijnlijk een groot deel vd nicotine verdampen en inhaleren. Deze damp is dodelijk want nicotine is zeer giftig. 99% van de nicotine in een gewone sigaret verbrand tijdens het roken en is dus al geen nicotine meer als het in je longen komt. Het eten van tabak is dus ook dodelijk.