Het zou moeten helpen tegen zweetvoeten omdat het bacteriedodend zou zijn.

Zie ook de link

Toegevoegd na 3 minuten:
Van koper is van oudsher bekend dat het bacterie dodend is, zie bijv ook bijgevoegde link

Koper (maar ook zilver) zijn bacteriedodende materialen. Dit effect is gebaseerd op het in oplossing gaan van zilver- en koperionen die de verdere aangroei van bacteriën en andere micro-organismen sterk reduceert door onder meer inwerking op de DNA-structuur van deze organismen.
amigo
12 jaar geleden
amigo
12 jaar geleden
dat valt denk ik mee, BEHALVE voor de mensen die net als voor dat knoopje van nickel in hun spijkerbroek een allergie voor koper hebben, dan krijg je wel last denk ik
In een koperen vat groeit geen alg aan, vandaar dat we koperen waterbuizen gebruiken.
Als je koper in berbinding brengt met zweet (voeten), dan zullen de aminozuren wat koper oplossen en daar hebben microorganismen een smoor- hekel aan.
Zelfs in de ppm schaal hebben koperionen het vermogen fungicide en bactericide te werken.
Het voorkomt dus mogelijk schimmelinfecties.
Het is nodig ONGEISOLEERD koperdraad te nemen.
Met de stuiverproef (die was van brons) kon je zien dat ook een bos bloemen sneller afstierf door de koperionen.
Zo heeft colloidaal zilver een ongelooflijke bactericide werking, het wordt toegepast in schoonwatertanks van schepen.

Ondanks dat zilver op zich erg vergiftig is , is het in colloidale toestand al bactericide ver voordat de dosis gevaarlijk voor mens en dier zou zijn.

Zilverdraad is echter veel duurder en heeft een andere hardheid als koper, bovendien werkt het als draad niet beter dan koperdraad.