Wat is het verschil tussen CO en Co bij scheikunde (stoffen)?

Toegevoegd na 10 minuten:
Bedankt allemaal!
En waarom gaan jullie allemaal het antwoord van michello als niet waardevol zitten beoordelen?!? Hij geeft juist een goed antwoord, nu weet ik het antwoord op mijn vraag en dat als er een kleine letter bij zit dat het dan een element is.
Beetje dom...
Maarja, allemaal bedankt!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

CO = Carbon Monoxide (koolstofmonoxide) omdat Hoofdletter C Carbon is (koolstof) en Hoofdletter O Oxygen(zuurstof is). Co, een kombinatie tussen grote en kleine letter staat voor Cobalt (Kobalt). Toegevoegd na 1 minuut: combinatie*

CO is de verbinding van Carbon en Oxigen. Co is het element Co, wat geloof ik Cobalt is.

CO is samengesteld met koolstof (C) en zuurstof (O). Co is één stof, namelijk kobalt.

Deze antwoorden zijn inderdaad juist. Zoals je ziet zijn niet allebei de letters van Co hoofdletters wat duid op een element.

CO =koolstofmonoxide Co= Cobalt

CO = Koolmonoxide en Co = kobalt. De eerste is een chemische verbinding tussen Koolstof= C en zuurstof= O,terwijl de tweede Co (Kobalt) een element is met atoomnummer 27 in het periodieke systeem der elementen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100