Wat is het verschil tussen CO en Co bij scheikunde (stoffen)?

Toegevoegd na 10 minuten:
Bedankt allemaal!
En waarom gaan jullie allemaal het antwoord van michello als niet waardevol zitten beoordelen?!? Hij geeft juist een goed antwoord, nu weet ik het antwoord op mijn vraag en dat als er een kleine letter bij zit dat het dan een element is.
Beetje dom...
Maarja, allemaal bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
9.9K
Kimath
13 jaar geleden
het antwoord van michello is verwijderd, wat stond er dan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag ik me ook af..

Het beste antwoord

CO = Carbon Monoxide (koolstofmonoxide) omdat Hoofdletter C Carbon is (koolstof) en Hoofdletter O Oxygen(zuurstof is). Co, een kombinatie tussen grote en kleine letter staat voor Cobalt (Kobalt).

Toegevoegd na 1 minuut:
combinatie*
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

CO is de verbinding van Carbon en Oxigen. Co is het element Co, wat geloof ik Cobalt is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
CO is samengesteld met koolstof (C) en zuurstof (O). Co is één stof, namelijk kobalt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
CO =koolstofmonoxide
Co= Cobalt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
CO = Koolmonoxide en Co = kobalt.
De eerste is een chemische verbinding tussen Koolstof= C en zuurstof= O,terwijl de tweede Co (Kobalt) een element is met atoomnummer 27 in het periodieke systeem der elementen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed antwoord man:)
Mooi uitgelegd;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hee,gamie!
Thx man! ;)
groetjes Q&A