Omdat het alcoholpercentage hoog is.
Als dit percentage te laag is, zal "alcohol" niet goed branden.

(Nooit doen, maar stel:) Je Gooit bijvoorbeeld een alcoholische (mix) drank van 40% op een kampvuur, zal dit het vuur versterken. Gooi je er echter in goed glas bier op, zal het vuur eerder uit gaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Alcohol is heel vluchtig. Het feit dat het zo snel brand is omdat het snel veranderd in een gasvorm bij relatief lage temperatuur. Bij ongeveer 70 graden kookt het al volgens mij.