aansteker opgevuld en hij werkt niet meer ?

als ik men aansteker met gas heb opgevuld dan werkte hij niet meer daarvoor wel nog heb alles nagekeken alles ziet er oke uit maar hij werkt niet meer hoe komt dit ?

Toegevoegd na 1 uur:
het is een Butane aansteker

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
22.4K

Het beste antwoord

wellicht heb je de gasstand te hoog gezet toen de aansteker bijna leeg was. Met een volle aansteker is dan de druk te hoog, dan blaast hij alle zuurstof weg en komt er geen vlammetje ook al heb je wel een vonk.
itsme
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
niks er komt heel verfijnt gas uit lucht in ?

Andere antwoorden (4)

vuursteentje leeg ? vonk hj nog wel ?
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is een electrice vonk en hij werkt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik wil een foto zetten maar het gaat niet :s
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer er eens een vlammetje bij te houden als je de aansteker ingedrukt houdt.
Even ontluchten. Met het gas spuit je ook lucht naar binnen. Met een klein pinnetje of punt mes het ventieltje indrukken totdat er weer gas uitkomt daarna even afvullen. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb de ervaring dat zogenaamde navulbare aanstekers nauwelijks bij te vullen zijn. Het kost je een hoop lekkend gas en er komt bijna niks in de aansteker. Gebruik wegwerpaanstekers of beter nog, stop met roken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt hen gevuld zeg je.
* OK controleer dit door de aansteker geopend (niet brandend natuurlijk) bij je oor te houden. Hoor je een lekker gesis, dan is hij gevuld. In orde?
* Controleer of het je een voldoend sterke vonk krijgt tijdens het aansteken. In orde?
* Verminder de toevoer van het gas door het regelhandeltje terug te schuiven. In orde?
* Al hij/zij het nog niet doet de aansteker weggooien en een wegwerp uitvoering kopen. In orde?
* Zijn/haar collega heeft de taak overgenomen.