Is er een manier om niet dood te gaan op de elektrische stoel?

Bijvoorbeeld als je azijn of iets mengt met zout dat je dan bijvoorbeeld stroombestendig of iets bent. Gewoon zo iets.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aparte vraag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou zeggen dat de beste methode is: zorgen dat je niet op zo'n ding terecht komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
omdat ik in een film iemand zag die op de elektrische stoel moest en ik vroeg me af of je bijvoorbeeld zelf invloed kan hebben als je erop zit waardoor je bijvoorbeeld de stroom kunt omleiden of iets.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Roepiroepi, jammer....je bent me voor!
@Arber....je bedoeld de film Greenmile? Waar ze een natte spons gebruiken op het hoofd? Dat is niet om te voorkomen dat die persoon dood gaat, maar om te voorkomen dat de dood sneller en pijnlozer is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja die film bedoel ik, maar de natte spons is niet om te voorkomen dat de dood sneller en pijnlozer is, maar juist om ervoor te zorgen dát het sneller en pijnlozer is, en ik vroeg het me alleen af omdat ik het zielig vond voor die John Coffey en vroeg me af of hij bijvoorbeeld zichzelf kon inspannen of bijvoorbeeld voeten van de grond of iets waardoor die geen stroom door zijn lichaam heen krijgt.

Antwoorden (10)

Nee, die manier is er niet. De elektrische stoel is _bedoeld_ om je dood te maken en je krijgt zo'n schok dat je dat ook niet overleeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En anders doen ze het gewoon nog een keer :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies.
Er zijn gevallen bekend van mensen die de stoel overleefden, maar dat was altijd te wijten aan een defect van de stoel.
In principe gaat men net zolang door tot je dood bent.
bamibal
12 jaar geleden
Nee, want je krijgt net zolang schokken toegedient tot de arts je dood verklaard heeft.
12 jaar geleden
Er zijn geen huismiddeltjes om te voorkomen dat je sterft door de elektrische stoel. En als ze er al waren, dan werden ze niet ter beschikking gesteld in de dodencel. Het is uiteindelijk wel de bedoeling dat de veroordeelde sterft, niet dat hij eindeloos gekweld wordt.

De uitspraak van de veroordeling is ook dat je een bepaalde straf krijgt, die leidt tot de dood. Dus niet: een keer op de stoel zitten en een schok krijgen, en als je geluk hebt overleef je het. Maar: op de stoel tot de dood er op volgt.
Net als vroeger in Engeland, bij de ophanging. Gehangen bij de nek, tot de dood er op volgt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dikke rubber laarzen aan.. En de stoel moet ook niet elektriciteit geleiden.. Dan ben je wel veilig denk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jazeker. Dan moet men hem niet aan zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha +
Vooral niet zweten, dat wil helpen.
Dit is de enige invloed die je zelf in de hand hebt. De rest (kleding, natte spons, elektroden, etc.) wordt voor gezorgd.
Ter dood veroordeeld en niet zweten? No way. Nou, dan zijn de middeltjes zo'n beetje uitgeput.
De patient ook!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, die is er wel degelijk! Je kunt je eerst laten executeren of wurgen. Als je daarna op de chair terecht komt, kan die je niet meer doden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het enige wat je zou sparen is een dikke draad die van je hoofd langs je lichaam tot je enkels loopt.
De stroom (2-3KVAC/6-20 A.
Gaat dan NIET door het lichaam en sluit de transformator van de stoel kort.
helaas voor de veroordeelde wordt hier op gecontroleerd.
laten we eerlijk zijn, in die situatie WIL je niet eens dat je slechter gaat geleiden (door niet te zweten ed.)
Ze gaan door tot je dood bent of de stoel kapot gaat.

Omdat zowel de spanning als de stroom gemeten wordt, is een kortsluiting via een draad langs het lichaam direct zichtbaar op de meters.

Bij een zorgvuldig contact van zout water op het kale hoofd en vochtige elektroden om de enkels is men in enige seconden dood.

Een nieuw soort stoel, ontwikkeld door "Mr.Death"
werkt wat anders.
Deze heeft een enorme condensator van 50KVDC.
Tijdens de eerste tel ontlaadt deze zich door het lichaam en verdooft/doodt alle zenuwen.
Daarna volgt de obligate 2-3 KVAC en een periode 400VAC om het hart uit te zetten.
Deze laatste stoel zou zelfs minder pijnlijk zijn als de lethal injection, correct uitgevoerd, dus de infuusnaalden juist ingebracht.

Ook deze laatste electrische stoel zou je kunnen saboteren met een dikke koperdraad van hoofd tot enkels.

In theorie zou je die draad onderhuids aan kunnen brengen.
Nadeel van koper is dat het ontstekingen veroorzaakt.
Je kunt dus maar beter geen daden begaan die tot een dergelijke veroordeling leiden (of moet ik lijden zeggen)

Toegevoegd na 17 uur:
Ik ben overigens en TEGENSTANDER van de doodstraf in het algemeen en die met de ouderwetse electrische in het bijzonder.
Er zijn al veel teveel mensen onschuldig geexecuteerd.
Bovendien is het in de USA een politiek item, de Gouverneur (die het laatste woord heeft) heeft belangenverstrengeling met het wel of niet executeren.
Deze gaat dus letterlijk over lijken uit eigenbelang (stemmenwinst), wat ik echt walgelijk vind.

Toegevoegd na 1 dag:
Zie vervolg bij reacties op het antwoord van Lakki,
op dit moment de laatste reactie.
Dit is mede omdat ik anders met het aantal tekens kom te zitten maar ook om een misverstand over reanimeerbaarheid na executie te weerleggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet naar de USA gaan. En als je al gaat, geen misdaden plegen. Kom maar op met de minnetjes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja maar het geeft totaal geen antwoord op mijn vraag..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je vraagt naar een manier om niet dood te gaan op de electrische stoel is het wel degelijk een antwoord op je vraag, maar wellicht niet het antwoord dat je zoekt. Maar om dan toch een antwoord te geven waar je wat aan hebt: De electrische stoel doodt je door een hartstilstand te veroorzaken, dus zorgen dat er iemand met een defibrillator klaarstaat om je te reanimeren helpt wel. Trouwens, de gebruikte stroomsterktes zorgen ook voor forse brandwonden op de plaatsen waar hij aangesloten is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is inderdaad leerzame informatie, als ik je een plusje kon geven had ik dat gedaan!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ook, zie plusje bij antwoord!