Weet iemand een leuk onderwerp voor mijn profielwerkstuk categorie Natuurkunde?

Ik moet voor mijn school een profielwerkstuk maken, ik heb gekozen voor de categorie Natuurkunde, maar weet iemand een goed onderwerp? Zelf zat ik te denken aan Elektromagnetische motoren. Maar eigenlijk is daar vrij weinig over te vinden of niet goed genoeg. Alles is welkom! Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Welk niveau is de school?

Het beste antwoord

Bouw zelf een simpele elektromotor. Zie link.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Misschien wat ideeën die je verder uit zou kunnen werken:

- Onweer
- Kernenergie
- GPS
- Kernwapens
- Zonnecollectoren
- Laseren van je ogen
- Werking van stoplichten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zelf heb ik een magnetisch voortgestuwde (dus niet zwevend!) trein gemaakt, dit was wel heel cool, vooral ook omdat ie het deed :p
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
sterkteleer materialen,waarbij je kunt denken aan het zichtbaar maken van de toenamen van de sterkte door bundeling en verbinden van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
radioactiviteit gebruik voor vreedzame doeleinden

Hoge flux reactors ( bijv Petten)

nucleaire industrie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Broodje aap verhalen, zoals de vrouw die radio ontving via haar vullingen. Met wat zoekwerk is een doenbaar verhaal misschien wel uit te voeren :)