dat is de reflectie van de eerste... een weerspiegeling dus...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Regenbogen ontstaan door breking en reflectie van zonlicht in regendruppels. Meestal is er maar één regenboog te zien: de hoofdboog. Deze bestaat uit licht dat één keer in de druppels is gereflecteerd. De buitenkant van de eerste regenboog is rood en de binnenkant paars. Soms is er boven de hoofdboog een 'tweede regenboog' te zien. Deze nevenboog wordt bestaat uit licht dat twee keer in de druppels is gereflecteerd. De kleuren van de tweede regenboog hebben de omgekeerde volgorde: paars van buiten en rood van binnen.
(info volgens link)
Tussen de twee regenbogen is de hemel vrij donker : dat wordt 'de band van Alexander ' genoemd sedert de oudheid.

Toegevoegd na 1 minuut:
Bovenste deel gekopieerd van link.

Toegevoegd na 1 minuut:
Bovenste deel gekopieerd van link.

Toegevoegd na 1 minuut:
Bovenste deel gekopieerd van link.