Waarvoor dient pulserende straling en waarin wordt het gebruikt?

Ik las ergens dat een de straling van (of naar?)een mobieltje ongeveer 217 keer per seconde wordt onderbroken.
Maar waarvoor dienen die onderbrekingen en in wat voor apparaten/straling gebeurt dat nog meer?

erotisi
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Het signaal pulseert omdat er afwisselend gezonden en ontvangen wordt. Op deze manier kan van dezelfde frequentie gebruik gemaakt worden. Van hetzelfde principe wordt ook gebruik gemaakt door dect-telefoons, Bluetooth en WiFi-signaal.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
erotisi
9 jaar geleden
Maar hoe moet ik dat begrijpen dat mijn mobieltje afwisselend zend en ontvangt binnen 1 seconde?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het geluid van jouw stem wordt gedigitaliseerd en als afzonderlijke pakketjes verzonden. Tussen de pakketjes door ontvangt de telefoon de digitale stempakketjes van de andere gsm. Bij ontvangst wordt het digitale signaal weer naadloos als analoog geluid weergegeven. De omzettingen AD en DA kosten wel altijd een fractie van een seconde, je merkt dat wanneer je iemand belt die naast je staat: je hoort het directe geluid eerder dan via de gsm.