Waarom komen er anti-oxidanten (polyfenolen) vrij als men de aardappel gaat laden met elektriciteit?

Naar aanleiding van dit artikel bleef er toch nog een vraag over, die niet wordt beantwoord.

http://www.faqt.nl/technologie/elektro-aardappel-erg-gezond/

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

door de stroomstoot gaat de aardappelen anti-oxidanten aanmaken. Als je wil weten waarom de aardappel dat doet kan ik alleen maar speculeren..
Als een aardappel beurs is zal deze meer stoffen moeten aanmaken om de beschadigde cellen te kunnen beschermen, misschien simuleert de stroomstoot deze beursheid..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ok, dus ook wanneer je bij het oogsten van de aardappel de aardappel beschadigd komen die polyfenolen ook vrij. De aardappel is in dat geval dan ook gezonder? Als je hem direct opeet, want anders wordt hij snel rot.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat denk ik wel :-)