Duralumin is een legering van aluminium en koper. Wordt vooral gebruikt in de vliegtuigindustrie.

Glare is een van de producten, Glass Reinforced Aluminum.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aluminium waaraan is tooegevoegd koper, mangaan en magnesium.
Een bekende legering is AA2024 die bevat 4,4% koper, 1,5%magnesium, 0,6% mangaan en 93,5% aluminium.

Toegevoegd na 5 minuten:
Soms worden sporen van ijzer en/of silicium toegevoegd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is een legering van Alu-koper-mangaan-magnesium. Het bezit een hoge sterkte, is vanwege mangaanversneld hardbaar en vanwege koper maar matig corrosievast. Het wordt voor allerlei toepassingen gebruikt mn de luchtvaartindustrie.