Wat was dit voor insect?

Ik zag net in mijn auto een bij of hommelachtig beestje. Hij was vrij groot, lichtblauw en lichtbruin gestreept en had in verhouding heel grote (vlies)vleugels (echt veel groter dan een bij of hommel) Iemand enig idee wat het geweest kan zijn?

Toegevoegd na 1 minuut:
hij had trouwens 4 vleugels.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
1.5K

Antwoorden (4)

Misschien een platbuik, Libellula depressa.
Amadea
13 jaar geleden
De grote wolbij, die kan het geweest zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt,maar dit is m ook niet! Zn vleugels waren denk ik bijna 2x zijn (of haar) lichaamslengte en er zat geen geel in zn "vacht"
Was het misschien een kolibrimot? Lijkt niet echt op jouw beschrijving maar is wel een heel groot , wollig insect.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is een soort libelle, maar welke weet ik niet, staat misschien wel in wikipedia oid.