hoe gaat het vervoer van stoffen naar de cellen van een bruine beer?

kan iemand mij helpen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie

Antwoorden (1)

Net zoals bij ons, via het bloed. Voedingsstoffen komen daar na opname uit de dunne darm en zuurstof komt daar na opname uit de longen. Het hart pompt al het bloed naar de aderen en dan de cellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als aanvullig op het plusje in de winter(slaap) lijkt het bij de bruine beer toch wat anders te gaan dan bij de mens hoor (al zou het mijn traagheid in de winter kunnen verklaren) ;-)
Reddie
12 jaar geleden
OK, in de winterslaap niet uit de darmen, maar dan wordt vet uit de vetcellen omgezet in oplosbare stoffen, waarna het in het bloed komt, en ver de rest van het verhaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is toch hetzelfde als bij ons als we meer bewegen dan we eten?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies, het is gewoon hetzelfde als bij ons. Klaar :P