Bij mannen snor en baard
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
LeonardN
4 jaar geleden
Kan je dat ook beargumenteren?
Bij mannen hun snor en hun baard en bij vrouwen hun hoofdhaar.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
LeonardN
4 jaar geleden
Kan je dat ook beargumenteren?
Alle haar op het menselijk lichaam groeit even snel.

Dat we denken dat schaamhaar of baard/snorhaar sneller groeit dan ander haar is gezichtsbedrog.
Dat komt omdat je alles behalve hoofdhaar vaak helemaal kaal scheert.
1 cm haar ten op zichte van 0 cm lijkt veel meer dan 26cm ten opzichte van 25cm.

https://www.ingoedendoen.nl/volwassen/haargroei/

Haar groeit over het hele lichaam even snel. Er is dus geen duidelijk verschil tussen de snelheid in haargroei bij de geslachtsdelen, onder de oksels, bij de pony, nek of kruin. Veel mensen denken dat haar op de pony sneller groeit, maar dat is maar gezichtsbedrog. Dit komt vaak omdat haargroei op sommige plaatsen meer opvalt zoals baardgroei, onder onze oksels of andere plaatsen dan op ons hoofd.
Toegevoegd op 28 september 2019 10:10: bron