Hoe ziet de mens er ongeveer uit wanneer alle rassen worden gemengd?

De wereld globaliseert en mensen van over de hele wereld komen met elkaar in aanraking. Wanneer alle rassen met elkaar 'mengen' tot in de lengte van dagen, hoe komt de mens er dan uit te zien? Wat Aziatisch? Licht getint? Of heel anders?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Biologie
2.7K
Ritsuka
7 jaar geleden
Ik las laatst ergens dat het een beetje koffie-met-veel-melk kleurtje zou worden. Kan de site alleen niet meer vinden.
tinus1969
7 jaar geleden
Het is overigens maar de vraag of globalisering leidt tot dit soort volledige vermenging.
Reddie
7 jaar geleden
Mensen zijn niet verdeeld in rassen.
Er is maar één mensenras.
Mensen kunnen minuscuul verschillen in oogkleur, haarkleur, huidskleur, vorm van gezicht, etc.
Maar dat is ook al het geval binnen één gezin.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Mwah Reddie, een gemiddelde Afrikaan verschilt toch iets meer van een Nederlander dan 2 Nederlanders in 1 gezin van elkaar verschillen, normaal gesproken.
tinus1969
7 jaar geleden
@pompiedom; maar de vraag is, of zulke verschillen te maken hebben met een verschil in ras.
In die zin heeft @Reddie wel een punt. Afhankelijk van wie je het vraagt, zijn er wel of geen mensenrassen. Dat hangt erg af van wanneer je iets als ras beschouwt.

Het beste antwoord

De gemiddelde wereldburger heeft bruine ogen die 3,5 centimeter uit elkaar staan. Zijn huid is karamelkleurig, zijn mond 5,1 centimeter breed, en zijn neus maakt een hoek van ruim 30 graden. Zo wordt dat op een afbeelding: https://boilingpoints.files.wordpress.com/2010/10/wereldburger.jpg?w=809

Het populair-wetenschappelijke tijdschrift Quest zocht uit hoe de mens eruitziet die een gemiddelde is van alle mensen op aarde. De redactie vond het antwoord in een grootschalige wetenschappelijke studie naar gezichtskenmerken van 1.470 mensen uit 25 landen. Uit die studie kwamen zestien gezichtskenmerken naar voren. Per land werd voor elk kenmerk een gemiddelde berekend. Omdat er bijvoorbeeld veel meer Chinezen dan Nederlanders zijn wegen de Chinese gelaatskenmerken zwaarder.
Amadea
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt!