Zijn dit teken?

Op onze tuintafel zie ik een heleboel van deze beestjes. Zijn dit teken/nimpfen of toch iets anders?
Ze zijn erg klein en lopen traag. Vooral 's ochtends lopen er honderden over de tafel. Ik kan niet goed zien hoeveel pootjes ze hebben, ook met een vergrootglas niet. Het lijkt een klein zwart bolletje met hele kleine pootjes.

Ik hoop dat iemand raad weet! Bij voorbaat veel dank!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Biologie

Antwoorden (2)

Ja dat zijn jonge teken. Als ze een klein snuitje hebben zeker weten.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Amadea
7 jaar geleden
Hier kan je duidelijk zien hoe teken eruit zien, van jong tot oud: http://www.lymenet.nl/images/foto-teken-stadia.jpg Het zijn dus absoluut géén teken.
Nee, dat zijn absoluut geen teken.

Kijkend naar de afbeelding op http://images.naturalis.nl/510x272/141805.jpg denk ik dat het Kleine zwarte (dwerg)kapoentjes zouden kunnen zijn. De Latijnse naam ervoor is Scymnus ater.
Het geslacht Scymnus bestaat uit beestjes van anderhalf tot drie millimeter groot, en binnen deze familie (uit de Coccinellidae, waar ook de lieveheersbeestjes bij horen) bestaan in Nederland zelfs 15 soorten. Maar omdat ze zo klein zijn worden ze maar zelden opgemerkt.
Amadea
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+