hoe lang is de darm van een gnoe?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Biologie
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
bedoel je gnoe of koe?

Antwoorden (1)

Plante-eters hebben lange darmen: een dikke 20 keer hun lichaamslengte. Je kunt dat ook zien: een slank paard = een uitgehongerd paard. Alle plante-eters hebben dikke buiken.
Voor het veel makkelijker te verteren vlees heb je maar een korte darm nodig: zo'n 3 à 4 keer je romplengte.
Wij zijn alles-eters: met zo'n 10 keer de lengte van onze romp zitten we ongeveer in het midden. We lopen dus rond met gemiddeld zo'n 7 meter darm!

Toegevoegd na 6 minuten:
De lengte van de romp van een gnoe weet ik niet precies, maar dat zal zo'n 1,5 tot 2 meter zijn. Zijn darmen zijn dus een meter of 35 lang.