Hoe groot was het grootste schaap ooit?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
1.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+

Het beste antwoord

De Schoonebeeker
De Schoonebeeker is het grootste heideschaap in Nederland. Wat opvalt aan dit schaap is hoe hoog het op de pootjes staat en de lengte van de romp. Dit schapenras heeft geen hoorns, en heeft een opvallende neus, dit wordt een Romeinse neus genoemd. De kop van een schoonebeeker is lang en smal. Op de kop en poten heeft een schoonebeeker geen wol. Een schoonebeeker kan een vuilwitte of zwarte vacht hebben. Vaak is de vacht in de nek wat donkerder. Schoonebeekers krijgen meestal maar 1 of 2 lammetjes.

Toegevoegd na 1 minuut:
hoelang deze is staat er niet bij maar wel de grootste van nederland. www.kinderboerderij de klepperhove.nl
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedankt voor je goede antwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
graag gedaan ;)

Andere antwoorden (1)

180 kg
2 meter lang
1.20 meter schofthoogte
soortnaam: Tien Shan Argali