Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

beïnvloed de nuvaring net zoals bij de pil je partnerkeuze (feromonen)?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Biologie
754

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ja. Maar het heeft niets te maken met feromonen. ( die trouwens matig waarneembaar zijn door onze zwakke neus)
Door de hormonen in de pil veranderd onze hersenchemie. Al onze gevoelens worden gematigd. Dus ook onze partner keuze wordt beinvloed. Onder invloed van de pil, zal een vrouw gaan voor een gematigerde versie van de man, waar zij zonder de pil op zou zijn gevallen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank je wel voor je reactie.Over de pil heb ik inderdaad het e.a. gelezen. Mijn vraag betreft de nuvaring. ik dacht dat het proces misschien niet zo beïnvloed zou worden aangezien de ring plaatselijk licht wat hormonen afgeeft?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarschijnlijk wel. Want ook die hormonen komen in je bloedbaan.. En komen in je hersenen.
Nou moet ik eerlijk zeggen ik heb weinig onderzoek gedaan naar de ring.. Maar mij lijkt het geen verschil uitmaken of het de opname via de maag of via de vaginawand komt. Beide komen in de hersenen terecht waar de proces aansturing plaatsvind.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding