Oorspronkelijk bladverliezend loofbos. Begrensd door zoutwatermoerassen en doorsneden met meanderende riviervalleien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat is eigenlijk niet te bepalen.

Binnen een ecosysteem zijn meer relaties dan daarbuiten.
Je zou kunnen zeggen dat een natuurgebied een ecosysteem is. Maar ook bijvoorbeeld het eiland texel, of heel Europa. Sommige zeggen dat de nieuwe en de oude wereld de enige 2 echt afgescheiden ecosystemen zijn.
Anderen zien de aarde op zich als 1 ecosysteem.

En weer anderen zeggen deze melkweg!

Als je grof kijkt dan behoord alles tot 1 ecosysteem.
Verschillende vogels uit Nederland vliegen in de winter naar Afrika en worden vervangen door vogels uit noordelijker gelegen landen...

Dus het is puur hoe je er zelf over denkt.
Meestal noemt men een ecosysteem een stuk natuur dat afgeschermd is van andere gebieden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Minnen is prima, maar verklaar je nader!!