waar staat de hoogste boom ter wereld en wat voor boom is het?

wat ik wel weet is dat hij 112 meter lang is en dat zijn bijnaam "lange jan" is

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Biologie
1.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zien is pas geloven zo groot zijn ze.

Antwoorden (3)

De hoogste boom ter wereld is een Sequoia sempervirens, genaamd Hyperion naar een Griekse mythologische figuur. Hij is maar liefst 115,72 m meter hoog

Toegevoegd na 15 minuten:
En hij staat in het Redwood National Park, Californië, Verenigde Staten
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vind heel wat anders op Wiki:
'De Hyperion is de hoogste boom ter wereld. Deze kustmammoetboom (sequoia sempervirens) van 115,61 meter staat in een afgelegen deel van het Redwood National Park in het noordwesten van de Amerikaanse staat Californië. De boom, ontdekt in 2006, is vernoemd naar de gelijknamige titaan uit de Griekse mythologie.[1]
Ondanks zijn grote hoogte is Hyperion niet de grootste boom in volume, dat is de General Sherman. Naar schatting heeft de boom een omvang van 502 kubieke meter en is hij 700 tot 800 jaar oud.
De exacte locatie van de Hyperion is geheim, omdat de te verwachten toestroom aan nieuwsgierigen het ecosysteem van de boom zou kunnen verstoren. Voor het gebied in 1978 tot beschermd natuurgebied werd verklaard, werden er vele bomen gekapt door houtfirma's.'
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De hoogste boom ter wereld is een kustmammoetboom (Sequoia sempervirens).
Hij is 115 m hoog en staat in een Amerikaans Natuurpark vlakbij Ukiah in California. Hij is meer dan 1000 jaar oud.