Lastige groep meeuwen, maar even googlen levert een juveniele stormmeeuw (Larus canus) op. De punt van de snavel is ook zwart, daarom valt de ringsnavelmeeuw eigenlijk af. Het verenkleed is van een juveniele meeuw. Meeuwen hebben nogal wat verschillende kleden per jaar en er zijn veel meer soorten (ook in Nederland) dan je zou denken, waardoor het (voor mij althans) een moeilijke soortgroep is.

Toegevoegd na 3 minuten:
Stormmeeuwen komen nog best wel veel voor, ze broeden in de duinen, vooral op waddeneilanden, zodat we ze hier in de zomer ook zien. De drieteenmeeuw lijkt er veel op, maar broedt op kliffen, en die hebben we niet. s Winters zijn hier wel drieteenmeeuwen bij de Maasvlakte, de pier van IJmuiden en dergelijke.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

dat is een meeuw

Toegevoegd na 45 minuten:
het zou een ringsnavelmeeuw kunnen zijn. op de foto is vaag nog een ring om de snavel te zien. wel een jonge vogel dan, omdat hij nog niet het volwassen verendek heeft. dit is te zien aan de bruine spikkels. naar mate hij ouder wordt zal de vogel dan witter worden, met grijze vlakken.