Wat voor een pijlstaart rups is dit?

Afgelopen augustus zagen we deze geheel groene rups van ongeveer 11 cm kruipen op een fietspad in de Flevopolder.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Biologie
2K

Het beste antwoord

Dit moet de rups van de Windepijlstaart (Agrius convolvuli) zijn.
Rupsen worden vaak aangetroffen op en langs fietspaden bij maïsvelden met haagwinde of langs dijken (op voornamelijk akkerwinde). De verpopping vindt plaats in de grond. De rups wordt ongeveer 12 cm groot.

Toegevoegd na 35 minuten:
De donkere stippen op de flanken zijn op uw afbeelding wat minder goed te zien, omdat vanboven af gefotografeerd is.
Z512099
9 jaar geleden
Amadea
9 jaar geleden
Dat is 'm. Hun lichaam is niet altijd gevlekt. Zie hier een foto waar je het nóg beter kunt vergelijken: http://www.kieknoetoch.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=6066&g2_serialNumber=4
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik dacht dat een paard alleen flanken had?
Z512099
9 jaar geleden
Niet alleen een paard...
Flank kan verwijzen naar: Flank (biologie), zijde van een dier
Flank (militair), zijkant van een leger/legergroep
Flank (elektrisch), sterkst stijgende of dalende deel van een elektrisch signaal
Flank (gymnastiek), element uit het turnen
Flank (vesting), deel van een bastion dat aan de courtine grenst