Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kun je mieren van verschillende 'stammen' bij elkaar in een mierenbiotoop plaatsen?

Heb een 'Antworks' gekregen, omdat ik altijd de mieren bestudeer op campings in de zomer. Nu vroeg ik me af of het uitmaakt welke mieren ik erin doe. Maken mieren van verschillende stammen elkaar af als ze allebei niet in eigen mierenhoop leven? of leven ze gewoon naast elkaar?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
624
Kimath
13 jaar geleden
Wat een cool kado!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cool, als ze elkaar afmaken dan kan krijg je een soort oorlog in het klein. Ben benieuwd wie er wint :D

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Mieren zijn het meest gemilitariseerd van alle diersoorten, inbegrepen de mens. De soldatenmieren zijn blind geconditioneerd om te doden wat vreemd is. Hoe roei ik een mierennest in mijn woning uit? Door er een ander mierennest bij te zetten. Je hoeft enkel de enige overlever zelf aan de deur te zetten!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Neen, je kunt ze niet bij elkaar plaatsen. Het wordt moord en doodslag. Als de diertjes je lief zijn: Niet doen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding