Wat is de grappige stroom?

Hallo,

kan iemand mij uitleggen in Nederlands wat de grappige stroom (in engels funny current) is.
Ik kan namelijk geen wegwijs maken uit bepaalde Engelse sites.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
2.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is iets in het hart verder dan dat kom ik ook niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en als je op google zoekt
en je doet vertaal deze site ?

Het beste antwoord

Een behoorlijk medisch inhoudelijk verhaaltje, als je er literatuuronderzoek naar moet doen kun je het beter nog eens aan een prof vragen. Voor zover ik er wijs uit kan worden:
Volgens de wikipedia is het een bepaalde fase in de samentrekking van het hart die veroorzaakt wordt door een stroompje (de funny current) die door een pacemaker kan worden opgewekt (maar normaal gesproken dus in het hart zelf ontstaat). Het stroompje bepaalt de snelheid van de hartslag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het engelse funny kan mijn inziens ook wel eens wat anders betekenen dan grappig, zoiets als eigenaardig. Het heeft iets met pacemakers te maken.