Is er een verband tussen verschillende wezens op aarde?

behalve dat ze elkaar op eten.

Toegevoegd na 13 minuten:
dat ze elkaar nodig hebben. dat het geheel te verklaren is.
en wat gebeurt er als er een dier soort uitsterft? zijn er dan andere dieren die hun dan missen?

Toegevoegd na 22 minuten:
ik zag in een antwoord al een goed voorbeeld.
parasieten. die hebben een ander dier nodig.
maar ik weet dat er ook beestjes zijn die heel erg op een blad lijken.
van een boom.
dat is samen spannen in een verband.
hoe erg hebben ze elkaar nodig? of hoeveel begrijpen ze elkaar.
ik wil dat graag bestuderen.
sorry als ik het niet duidelijk kan vertellen.
of vragen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is moeilijk voor mij om het heel goed uit te leggen.
ik doe mijn best.

Het beste antwoord

Ja,

- ze eten elkaars eten op (concurrentie) en brengen elkaar hierdoor in gevaar.
- ze pikken elkaars habitat in (successie) en brengen elkaar hierdoor in gevaar.
- ze werken samen (symbiose) en helpen elkaar zo overleven.
- de een valt de ander lastig (parasitair leven) maar net niet zo veel dat de ander er aan dood gaat.

Zo is er nog wel een aantal verbanden te noemen.

Toegevoegd na 5 minuten:
Deze verbanden zijn overigens zogenaamde 'biotische factoren'. Via deze link is een lijst van deze factoren te vinden:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Biotische_factor
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja DNA is het verband tussen alles wat leeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een feutus van een varken lijkt echt sprekend op die van een mens....met echt hele minimale verschillen....

Je zou makkelijk kunnen denken dat we toch ergens een gelijk soort voorvader hebben..... wat ons een soort kanibaal zou maken....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een oer-DNA waarvan elk levend wezen afgesplitst is.We bestaan ook allemaal nog uit dezelfde materie.Het is dus nog kannibalisme ook.
Gerrit deze vraag van jou is geniaal.